Mgr. Kristýna Jarošová

absolventská práce studenta CŽV

Výuková metoda "Filosofie pro děti" Možnosti využití filosofie ve výuce žáků 4. a 5. třídy ZŠ

Teaching method "Philosophy for Children" The possibilities of using philosophy in teaching 4th and 5th grade at primary school
Abstract:
Tato závěrečná práce se zabývá výukovou metodou filozofie pro děti a možnostmi jejího využití ve výuce žáků 4. a 5. tříd základní školy. Cílem práce je navrhnout tři aktivity s prvky metody filozofie pro děti, které lze zařadit do výuky žáků na I. stupni ZŠ. První část práce je teoretická. Pojednává o historickém vývoji metody filozofie pro děti, o jejím specifickém zaměření na bádající společenství …more
Abstract:
This final thesis is focused on the teaching method philosophy for children and its possibilities of use in teaching the 4th and 5th grade at primary school. The main task of this thesis is to propose three activities that can be used in teaching. The first part of this work describes the history of philosophy for children, its focus on the community of inquiry and the authority of the teacher. It …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 4. 2021

Thesis defence

  • Supervisor: Mgr. Michal Trčka, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

Jarošová, Kristýna. Výuková metoda "Filosofie pro děti" Možnosti využití filosofie ve výuce žáků 4. a 5. třídy ZŠ. Liberec, 2021. závěrečná práce (). Technická univerzita v Liberci. Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Technická univerzita v Liberci, Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická