Komparativní analýza současných učebnic OV z hlediska implementace průřezového tématu multikulturní výchova – Lenka FRYDOVÁ
Lenka FRYDOVÁ
Diplomová práce
Komparativní analýza současných učebnic OV z hlediska implementace průřezového tématu multikulturní výchova
Comparative analysis of the current civics textooks in terms of implementation of cross-cutting theme of Multicultural education
Anotace:
Práce je rozdělena do tří částí. První kapitola je věnována vymezení pojmů multikulturní výchovy, druhá část charakterizuje multikulturní výchovu jako jedno z průřezových témat RVP ZV. Třetí kapitola je stěžejní části této práce. Je rozdělena na dvě oblasti, teoretickou a praktickou. Teoretická vymezuje pojem učebnice, strukturu a funkce učebnic a hlavní směry výzkumu základního edukačního média. Praktická …víceAbstract:
The work is divided into three parts. The first chapter is devoted to definitions of multicultural education, the second part describes multicultural education as one of the cross-cutting themes RVP ZV. The third chapter is a key part of this work. It is divided into two areas: theoretical and practical. Theoretical defines the concept of textbooks, the structure and function of textbooks and guidelines …víceKlíčová slova
Interkulturní vzdělávání multikulturní výchova multikulturalismus pluralistický multikulturalismus liberální multikulturalismus kritický multikulturalismus esenciální multikulturalismus kritická teorie rasy barvoslepý přístup kulturně standardní přístup transkulturní přístup kurikulární reforma Vzdělávací program základní škola Rámcový vzdělávací program průřezové téma interkulturní kompetence metody multikulturní výchovy učebnice tematické okruhy průřezového tématu multikulturní výchova.
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 9. 4. 2010
Zveřejnit od: 9. 4. 2010
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 20. 5. 2010
- Vedoucí: PhDr. Denisa Labischová, Ph.D.
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
FRYDOVÁ, Lenka. \textit{Komparativní analýza současných učebnic OV z hlediska implementace průřezového tématu multikulturní výchova}. Online. Diplomová práce. Ostrava: Ostravská univerzita, Pedagogická fakulta. 2010. Dostupné z: https://theses.cz/id/xzdphl/.
Jak správně citovat práci
FRYDOVÁ, Lenka. Komparativní analýza současných učebnic OV z hlediska implementace průřezového tématu multikulturní výchova. Ostrava, 2010. diplomová práce (Mgr.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ. Pedagogická fakulta
Plný text práce
Právo: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 9.4.2010
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou od 9. 4. 2010 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ, Pedagogická fakultaOSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ
Pedagogická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Učitelství pro základní školy / český jazyk - občanská výchova
Práce na příbuzné téma
-
Tematický okruh průřezového tématu environmentální výchovy - ekosystémy
Michele MORAVČÍKOVÁ -
Využití Integrované tematické výuky v rámci průřezového tématu Multikulturní výchova v edukaci žáků s lehkým mentálním postižením
Jana Zelená -
Analýza průřezových témat multikulturní výchova a environmentální výchova v rámci výuky Českého jazyka a literatury na střední škole.
Pavlína Drašarová -
Naplňování průřezového tématu multikulturní výchova ve školních vzdělávacích programech na Ostravských gymnáziích.
Michala KNÁPKOVÁ -
Využití metod dramatické výchovy v průřezovém tématu multikulturní výchova.
Lenka Ďaďanová -
Multikulturní výchova: teoretická východiska a projektový den
Dalibor Suk -
Multikulturní výchova na 2.stupni ZŠ
Gabriela MORONGOVÁ -
Multikulturní výchova ve výuce zeměpisu na 2. stupni ZŠ
Jana Nýdrlová