The proportion of language skills in English textbooks at lower secondary schools – Bc. Ivana Maděřičová
Bc. Ivana Maděřičová
Master's thesis
The proportion of language skills in English textbooks at lower secondary schools
The proportion of language skills in English textbooks at lower secondary schools
Abstract:
Tato diplomová práce je zaměřena na analýzu a styl učebnic anglického jazyka. Práce se zabývá hodnocením a srovnáním dvou učebnic, které jsou nejvíce používány na Brněnských základních školách. Teoretická část definuje některé klíčové pojmy, zabývá se funkcí učebnic, metodologii a je také zaměřena na typy učebnic a jejich strukturu. Cílem praktické časti je zjistit názor učitelů na učebnice, pomocí …moreAbstract:
The thesis focuses on analzing and the style of English textbooks. The work deals with evaluation and comparison of two textbooks, which are most frequently used at lower secondary schools in Brno. The theoretical part defines key terms, the function of textbooks, methodology and is also focused on types of textbooks and its structure. As for the practical part, the aim is to find out, which textbooks …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 29. 4. 2013
Identifier:
https://is.muni.cz/th/bydtp/
Thesis defence
- Date of defence: 29. 5. 2013
- Supervisor: Mgr. Radek Vogel, Ph.D.
- Reader: PhDr. Alena Dobrovolná, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
MADĚŘIČOVÁ, Ivana. \textit{The proportion of language skills in English textbooks at lower secondary schools}. Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Education. 2013. Available from: https://theses.cz/id/xzpiqz/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Primary and Lower Secondary Schools / Učitelství anglického jazyka a literatury pro základní školy
Theses on a related topic
-
Teaching English as a Foreign Language to a Learner with Autism with an Emphasis on Vocabulary Memory Retention
Šárka Ferenčíková -
Didaktické hry a pomůcky ve výuce elementárního čtení a psaní u žáků se specifickými poruchami učení
Jana Šustáčková -
Využití informačních a komunikačních technologií a jejich dopad na komunikaci a proces učení
Diana Kozlova -
Ověření efektivnosti výuky anglického jazyka modelem blended learning aplikovaným v distanční části online komponentem MyEnglishLab
Danuše Vymetálková -
Video games and self-directed learning of English language: Using commercial video games as an English language learning tool
Erik Simandl -
Cultivating Language Learning: The Effectiveness of Experiential and Project-Based ESL Learning in an Agricultural Setting
Jason Monroe Helmer -
Learning Styles in the Process of Vocabulary Learning in EFL
Anna Lášek -
E-LEARNING: In-class and on-line learning materials and their influence on pupils' motivation and engagement
Eva Martin