Strategie pro jednotný digitální trh: postup implementace a dopady se zaměřením na on-line obchodování – Denisa Machačková
Denisa Machačková
Master's thesis
Strategie pro jednotný digitální trh: postup implementace a dopady se zaměřením na on-line obchodování
Digital Single Market Strategy: implementation process and its impacts with the focus on online trade
Abstract:
Diplomová práce se zabývá vlivem Strategie pro jednotný digitální trh na přeshraniční online obchodování českých spotřebitelů a podniků. Cílem předkládané práce je zhodnocení dosavadních pokroků Strategie a jejich dopadů na přeshraniční nakupování. Práce je rozdělena do třech kapitol. První, teoretická část, se zabývá vytvářením jednotného digitálního trhu, představuje hlavní cíle aktuální Strategie …moreAbstract:
The final thesis deals with the influence of the Digital Single Market Strategy on the cross-border online trade for Czech consumers and enterprises. The aim of the present work is to evaluate the progress of the Strategy and its impact on cross-border trade. The thesis is divided into three chapters. The first, theoretical part, deals with the creation of a digital single market, explains the main …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 14. 2. 2017
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/73201
Thesis defence
- Date of defence: 30. 5. 2018
- Supervisor: Jana Vlčková
- Reader: Pavel Žamberský
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
MACHAČKOVÁ, Denisa. \textit{Strategie pro jednotný digitální trh: postup implementace a dopady se zaměřením na on-line obchodování}. Online. Master's thesis. Praha: University of Economics, Prague. 2017. Available from: https://theses.cz/id/y22hrz/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/73201
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / Mezinárodní obchod
Theses on a related topic
-
Vizuální identita a komunikační strategie pro síť regionálních kulturních institucí
Samuel Preisler -
Český trh digitálních agentur: Případová studie Nydrle Digital
Tereza Vondráková -
Jednotný digitální trh EU
Jiří MONDEK -
The Development and Influence of Internet Trade On the Economy
Haolun Li -
Jednotný digitální trh EU
Jiří MONDEK -
Jednotný digitální trh EU
Marcela PÁNÍKOVÁ -
Projekt zvýšení konkurenceschopnosti firmy Bright Caracal prostřednictvím vstupu na jednotný evropský digitální trh
Tereza Mierná -
Assessing the feasibility of a market entry to the French market for a Czech company specialized in joint nutrition
Marek Musil