Jana Slabejová
Bachelor's thesis
Světový trh s automobily
International Trade in Motor Vehicles
Abstract:
Bakalářská práce je zaměřena na světový trh automobilů a na jeho význam ve světové ekonomice. Cílem práce je analýza automobilového průmyslu z hlediska výroby, toků mezinárodního obchodu a zhodnocení jeho vývoje v průběhu několika posledních let. Práce je rozdělena do tří částí. V první části je stručně popsán automobilový průmysl jako takový, dále rozmístění výroby automobilů a přehled deseti největších …moreAbstract:
This bachelor thesis is focused on the International Trade in motor vehicles, and its importance to the World economy. The aim of this thesis is to analyse the automotive industry from the viewpoint of motor vehicle production , the main flows of the international trade and evaluation of its development within the past few years. This thesis is divided into three parts. The first part briefly describes …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 25. 2. 2013
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/41062
Thesis defence
- Date of defence: 3. 6. 2014
- Supervisor: Ilya Bolotov
- Reader: Radek Čajka
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/41062
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / Mezinárodní obchod
Theses on a related topic
-
Finanční analýza automobilového koncernu Daimler AG
Karolina Kohútová -
Změny bydlení na Mladoboleslavsku po privatizaci Automobilového koncernu ŠKODA a.s., návrh na aplikaci do ŠVP základních škol okresu Mladá Boleslav
Kateřina Havrancová -
Finanční analýza a mezipodnikové srovnání dceřiných společností automobilových koncernů
Miroslava Pelcová -
Současná pozice a vývojové trendy koncernu VW v globálním automobilovém průmyslu
Petra Nikšová -
Dopady emisní kauzy na evropský automobilový průmysl
Kamil Slunský -
Analýza marketingu koncernu Volkswagen Group na evropském trhu
Ladislav Dlask -
Implementations of Industry 4.0 in the German automotive industry
Felix Alexander Knigge -
Use of modern performance measures in the automotive industry
Sanjeev K C