J. S. Bach: Suity pro violoncello BWV 1007-1009, analýza a srovnání interpretací – Michal Karpíšek
Michal Karpíšek
Bakalářská práce
J. S. Bach: Suity pro violoncello BWV 1007-1009, analýza a srovnání interpretací
J. S. Bach: suites for solo cello BWV 1007-1009, analysis and interpretation comparison
Anotace:
Bakalářská práce „J. S. Bach: Suita pro violoncello BWV 1008. Analýza a srovnání interpretací“ pojednává o různých přístupech předních interpretů k této skladbě. Těmi jsou Pablo Casals, Anner Bylsma, Yo-Yo Ma, Jean-Guihen Queyras, Alisa Weilerstein a Steuart Pincombe. Zabývá se technickými a výrazovými prostředky, které používají umělci k dosažení požadovaného zvuku a charakteru. Obsahuje důležité …víceAbstract:
Thesis “J. S. Bach: suite for solo cello BWV 1008. Interpretation analysis and comparison” deals with different approaches of leading artists to this piece. These cellists are Pablo Casals, Anner Bylsma, Yo-Yo Ma, Jean-Guihen Queyras, Alisa Weilerstein and Steuart Pincombe. It compares and analyzes different technical and expressive means used in order to produce desired sound and charakter. It contains …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 17. 5. 2021
Identifikátor:
https://is.jamu.cz/th/crygm/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 15. 6. 2021
- Vedoucí: MgA. BcA. et BcA. Martin Hroch, Ph.D.
- Oponent: MgA. Marek Švestka, Ph.D.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Janáčkova akademie múzických umění v Brně, Hudební fakultahttps://is.jamu.cz/th/crygm/
Janáčkova akademie múzických umění v Brně
Hudební fakultaBakalářský studijní program / obor:
Hudební umění / Hra na violoncello
Práce na příbuzné téma
-
Hudební režie historicky poučené interpretace na autentickém nástroji
Sarah Jedličková -
Interpretace koncertu A dur QV5:217 J. J. Quantze na modelu jeho flétny
Anežka Levová -
Interpretace skladeb vybraných českých autorů 19. století na dobové varhany
Adéla Venclová -
Srovnání způsobu hry a interpretace na barokní traverso a flétnu současného typu
Anežka Šejnohová -
Management profesionálních těles provozujících historicky poučenou interpretaci staré hudby.
Aneta Dlasková -
Klavírní dílo Jana Václava Hugo Voříška (1791 - 1825) v kontextu dobové tvorby a jeho interpretace dnes
Petra Matějová -
Interpretace loutnových transkripcí skladeb J.S.Bacha na kytaru
Ozren Mutak -
Současná barokní interpretace
Markéta Čepická