BcA. Petr Medveď

Master's thesis

Využití storytellingu k obohacení herních charakterů

Storytelling in Videogames with Help of Character Design
Abstract:
Cílem práce je prozkoumat využitelnost různých médií ve hrách za účelem podpoření pozitivního vlivu hratelných postav na hráče. Tato média jsou následně analyzována pro pochopení jejich správného využití a kombinování. Nabyté informace jsou aplikovány v praktické části. Ta je navržena záměrně tak, aby využila kombinace médií k oživení herních charakterů, přičemž každý vyžaduje jiný přístup pro maximalizování …more
Abstract:
The goal of the thesis is to study the use of various media in games for the purpose of enhancing the positive influence of playable characters on the player. These media are then analyzed for understanding of their correct use and combination. The acquired information is applied in the practical part. That is intentionally designed to use a combination of media to make a game character come alive …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 19. 5. 2023

Thesis defence

  • Date of defence: 23. 6. 2023
  • Supervisor: MgA. Tomáš Duchek

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

Medveď, Petr. Využití storytellingu k obohacení herních charakterů. Zlín, 2023. diplomová práce (MgA.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta multimediálních komunikací
Plny text prace je k dispozici v elektronicke podobe

Tomas Bata University in Zlín

Faculty of Multimedia Communications

Master programme / field:
Multimédia a design / Game Design