Jan Bubák

Bachelor's thesis

Instrumentační retuše v české orchestrální praxi.

Instrumental retouche in the Czech orchestral practice

Abstract:
Cílem této práce je vytvoření srozumitelného přehledu technik a metod retušování orchestrálních partitur na základě inventarizace postupů, které jsou uplatňovány . Tyto postupy jsou nejprve kategorizovány na technickém základě. Tím je též vymezen pojem toho, co lze rozumět pod pojmem "instrumentální retuš". Ostatní zásahy do partitury patří buď k retuším jiného druhu nebo již k adaptacím. Dále je analyzován …more
Abstract:
The aim of this thesis is not to give an ultimate judgment about retouches and alterings that conductors can make to a score but to create a clear overview. This means summarizing all means how the original score is manipulated without changing the denotational picture of it. First of all, the processes that can be applied to a score are being categorized. The survey is helping to defina what could …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 4. 2010

Thesis defence

  • Date of defence: 11. 6. 2010
  • Supervisor: Tomáš Koutník
  • Reader: Charles Olivieri-Munroe

Citation record

Full text of thesis

Accessibility: Autor udělil v licenční smlouvě souhlas s: nesouhlasím s žádným způsobem užití uvedeným pod body a) - e);
In the license agreement the author has granted the following: nesouhlasím s žádným způsobem užití uvedeným pod body a) - e);

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou od 29. 10. 2010 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU. Knihovna

Akademie múzických umění v Praze

Hudební a taneční fakulta AMU

Bachelor programme / field:
Hudební umění / Dirigování

Theses on a related topic

  • No theses on a related topic available.