Vít Malota
Bakalářská práce
Režisér v procesu zkoušení s hercem
Director in the process of rehearsing with an actor
Anotace:
Práce se zabývá rozborem různých aspektů spolupráce režiséra s hercem. Autor vychází z klauzurní inscenace Proces, dle předlohy stejnojmenného románu Franze Kafky. Autor si klade za cíl najít společná témata před začátkem inscenačního procesu a následně rozebírá postup při interpretaci postav. Nakonec popisuje samotnou práci na bakalářské inscenaci. Jako stěžejní se při práci s hercem ukazují vzájemný …víceAbstract:
This thesis is an analysis of different aspects of creative collaboration between a director and an actor. It is based on „The Trial“ – stage adaptation based on the eponymous Franc Kafka’s novel. My goal is to understand main topics of the novel and motivation of the characters before the beginning of the rehearsal process.Finally, it describes creative process behind this adaptation. Dialogue and …víceKlíčová slova
práce s hercemKlíčová slova
práce na inscenaciKlíčová slova
divadelní inscenaceKlíčová slova
divadelní režie
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 19. 8. 2019
Identifikátor:
http://hdl.handle.net/10318/14657
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 10. 9. 2019
- Vedoucí: Jakub KORČÁK
- Oponent: Daniel HRBEK
Plný text práce
Právo: Autor udělil v licenci souhlas s: In the license agreement the author has granted the following:
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou od 9. 2. 2021 dostupné: světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta. KnihovnaAkademie múzických umění v Praze
Divadelní fakultaBakalářský studijní program / obor:
Dramatická umění / Režie-dramaturgie činoherního divadla
Práce na příbuzné téma
-
Využití různých druhů elektrických světelných zdrojů k nasvěcování divadelní inscenace
Jan Bečka -
Zvuk u inscenace Loupežníci ve Studiu Marta
Bohdana Sýkorová -
Profesionální inscenace jako východisko pro divadelní výchovu a vzdělávání na příkladu inscenace Maryša Divadla Petra Bezruče
Marie Klemensová -
Krysař, komparace divadelní inscenace E F. Buriana (1940) a rozhlasové inscenace v režii Josefa Henkeho (1964), případová studie
Eliška FERFECKÁ -
ZROZENÍ INSCENACE Z DUCHA HUDBY, hudební dramaturgie inscenace jako základ režijní interpretace
Hana Kovaříková -
Orfeus, Herkules a rap: Rap jako výrazový prostředek divadelní inscenace. Kognitivně teatrologická analýza
Johana Jurášová -
Deskripce vzniku divadelní inscenace
Pavla Antonínová -
Tvorba divadelní inscenace ve školním kolektivu s důrazem na alternativní metody vzniku jevištního tvaru
Tereza Krejčová