Využití umělé inteligence pro efektivní výuku ruštiny: analýza a implementace – Mgr. Pavlína Vrbová
Mgr. Pavlína Vrbová
Master's thesis
Využití umělé inteligence pro efektivní výuku ruštiny: analýza a implementace
Using Artificial Intelligence for effective Russian language teaching: analysis and implementation
Abstract:
Diplomová práce s názvem Využití umělé inteligence pro efektivní výuku ruštiny: analýza a implementace se zaměřuje na možnosti využití umělé inteligence ve vzdělávání. V teoretické části jsou představeny základní pojmy a principy umělé inteligence a její potenciál pro zlepšení výuky cizích jazyků. Praktická část práce pak zkoumá konkrétní aplikace s podporou AI, které mohou usnadnit práci učitelům …moreAbstract:
The thesis The Use of Artificial Intelligence for Effective Russian Language Teaching: Analysis and Implementation explores the possibilities of using AI in education. The theoret-ical part introduces basic concepts and principles of artificial intelligence and its potential for improving foreign language teaching. The practical part of the thesis explores specific AI-supported applications that can …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 16. 7. 2024
Identifier:
https://is.muni.cz/th/pf7c7/
Thesis defence
- Date of defence: 3. 9. 2024
- Supervisor: Mgr. Taťjana Zaňko, Ph.D.
- Reader: Mgr. Olga Berger, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / field:
Upper Secondary School Teacher Training in Russian Language and Literature / Upper Secondary School Teacher Training in Russian Language and Literature
Theses on a related topic
-
Artificial intelligence in Steven Spielberg's Artificial Intelligence: A.I.
Adam Klas -
Copyright protection of artificial intelligence outputs
Benedikt Vala -
Educating the reflective professional in teacher education: professional learning in teaching and in other professions
Deisi Cecibel Yunga Godoy -
Začínající učitel na střední škole: Kdy se učitel začne cítit učitelem?
Jana Nevtípilová -
Učitel výchovy k občanství na 2. stupni ZŠ a nižším stupni gymnázia jako třídní učitel
Lucie LOSOVÁ -
Videoreflexe jako součást profesní přípravy budoucích učitelů v programu Učitel naživo
Ivo Rozmahel -
Učitel i influencer? Jak učitelé prezentují svou profesi a vlastní identitu na sociální síti TikTok
Klára Tomková -
Segmentace cílové skupiny učitel/ka mateřské školy a učitel/ka základní školy jako východisko pro obsahový marketing
Kateřina HRBKOVÁ