Aplikace poznatků behaviorální ekonomie při rozhodování – Veronika Růžičková
Veronika Růžičková
Diplomová práce
Aplikace poznatků behaviorální ekonomie při rozhodování
Application of knowledge of behavioral economics in decision-making
Anotace:
Hlavním cílem diplomové práce je ověření, zda čtyři vybrané efekty z behaviorální ekonomie fungují, byť pouze v rámci hypotetického rozhodování. Vedlejším cílem práce je ověřit, zda existují rozdíly mezi dvěma generačními skupinami týkající se platnosti vybraných efektů. Do zmíněných efektů spadá mentální účetnictví, efekt ukotvení, vlastnický efekt a averze ke ztrátě. Pro ověření poznatků z behaviorální …víceAbstract:
The main goal of the thesis is to verify whether the four selected effects from behavioral economics work, even if only within the framework of hypothetical decision-making. A secondary goal of the work is to verify whether there are differences between the two generational groups regarding the validity of the selected effects. These effects include mental accounting, the anchoring effect, the ownership …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 12. 12. 2023
Identifikátor:
https://vskp.vse.cz/eid/91741
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 2024
- Vedoucí: Libor Votava
- Oponent: Jakub Kalenský
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Vysoká škola ekonomická v Prazehttps://vskp.vse.cz/eid/91741
Vysoká škola ekonomická v Praze
Magisterský studijní program:
Management
Práce na příbuzné téma
-
Psychology of decision making: Effect of learning, end-effect, cheap talk, and other variables influencing decision making in the Prisoner’s Dilemma game
Štěpán Veselý -
The Influence of Digital Marketing and Social Media Algorithms on Consumer Decision-Making Processes in the E-commerce Sector
Arun Ronal Antony -
Country of Origin Effect on Purchasing Decision Making of FMCG Products for Czech Customers
Mahammad Mammadov -
Mikro-behaviorální finance: efekt asymetrické dominance v rámci individuálního investičního rozhodování
Lucia Kamasová -
Cognitive Bias Mitigation: How to make business decision-making more rational?
Tomáš Kučera -
Mluva nejstarší generace v obcích Březová a Strání a její srovnání s mluvou nejstarší generace na Moravských Kopanicích
Adéla Jurčíková -
Banánová generace: Trajektorie osvojování a užívání jazyků Vietnamců druhé generace
Tra My Dangová -
Generace Z v pracovním prostředí: Studie porovnávající hodnoty a pracovní preference generace Z oproti předchozí generaci
Tereza Švehlová