Petra Rožcová

Master's thesis

Právní a etické aspekty reklamy na sociálních sítích

Legal and Ethical Aspects of Advertising on Social Media
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá rolí práva a etiky v regulaci reklamy na sociálních sítích, s důrazem na právní předpisy v České republice, Evropské unii a Spojených státech. Práce je rozdělena do dvou hlavních částí: deskriptivně-analytické a komparativní. První část poskytuje detailní analýzu právního a etického rámce regulace reklamy na sociálních sítích, včetně případových studií a rozhovoru s expertkou …more
Abstract:
This thesis examines the role of law and ethics in the regulation of social media advertising, with a focus on the legal frameworks in the Czech Republic, the European Union, and the United States. The thesis is divided into two main sections: descriptive-analytical and comparative. The first section provides a detailed analysis of the legal and ethical frameworks governing social media advertising …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 28. 6. 2024

Thesis defence

  • Date of defence: 2024
  • Supervisor: Martin Boháček
  • Reader: Monika Mikuškovicová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
https://vskp.vse.cz/eid/94475