Michaela HOVADOVÁ

Bachelor's thesis

Werbung im Dresdner und Aussiger Anzeiger von 1857/1858 bis 1937. Eine synchrone und diachrone Analyse.

Advertising in the Dresdner and Aussiger Anzeiger from 1857/1858 to 1937. A synchronic and diachronic analysis.
Abstract:
The aim of this Bachelor´s thesis is a synchronic and a diachronic analysis of advertising in the Dresdner and Aussiger Anzeiger from 1857/1858 to 1937. In the theoretical part of this theses is the development of print media and of advertising presented. In this part is also the history of both analysed newspapers introduced. In the practical part are the advertisings at first synchronic and then …more
Abstract:
Cílem této bakalářské práce je synchronní a diachronní analýza reklam z Dresdner a Aussiger Anzeiger z období 1857/1858 až 1937. V teoretické části této práce je představen vývoj tisku, definována reklama a přiblížen její vývoj. Dále je krátce přiblížena historie obou analyzovaných novin. V praktické části je nejprve provedena synchronní analýza vybraných reklam, poté diachronní analýza. Pozornost …more
 
 
Language used: German
Date on which the thesis was submitted / produced: 24. 4. 2014
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: Mgr. Tereza Pavlíčková, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

HOVADOVÁ, Michaela. Werbung im Dresdner und Aussiger Anzeiger von 1857/1858 bis 1937. Eine synchrone und diachrone Analyse.. Ústí nad Labem, 2014. bakalářská práce (Bc.). UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM. Filozofická fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM, Filozofická fakulta