Bc. Táňa Křenová Holubářová, DiS.

Master's thesis

Případová studie individuální integrace žáka s Aspergerovým syndromem na druhém stupni základní školy s využitím asistenta pedagoga

The case study: Individual integration of Asperger syndromed schoolchild to second level of basic school using assistant teacher
Abstract:
Diplomová práce formou případové studie mapuje a analyzuje individuální integraci žáka s Aspergerovým syndromem na druhém stupni základní školy. Zaměřuje se především na funkci asistenta pedagoga, jeho zkušenosti s integrací konkrétního žáka a na vnímání kvality integrace s asistentem ostatními zúčastněnými osobami.
Abstract:
This Master thesis examines and analyzes, by means of a case study, individual integration of Asperger syndromed schoolchild to second level of basic school. The main point of this work is using assistant teacher in this process, her experiences with integration of the schoolchild and assessment of integration with assistant by another involved people.
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 20. 4. 2009

Thesis defence

  • Date of defence: 20. 5. 2009
  • Supervisor: Mgr. Dušan Klapko, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta