Simona Linhartová

Master's thesis

Účinnost a efektivnost reklamních kampaní

Efficiency and Effectiveness of Advertising Campaigns
Abstract:
Práce zkoumá základní metody měření účinnosti a efektivnosti reklamních kampaní. Konkrétně se jedná o metodu barvově slovních asociací. Je to jedna z mála metod, která úspěšně měří tyto faktory reklamy z pohledu postojových preferencí a asociací. Cílem práce je přiblížit standardní i nestandardní přístupy v měření účinnosti a efektivnosti reklamních kampaní a na konkrétním příkladě společnosti z prostředí …more
Abstract:
The diploma thesis explores the basic methods of measuring the efficiency and effectiveness of advertising campaigns. Expecially, the method of Color - Word association Technique. It is one of the unusual methods that successfully measure these factors of advertising from the presepective of attitudinal preferences and associations. The aim of thesis is to approach standard and non-standard approaches …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 31. 10. 2014

Thesis defence

  • Date of defence: 19. 1. 2016
  • Supervisor: Jan Guzi
  • Reader: Tomáš Kincl

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/48721