Maroš Müller

Bachelor's thesis

Procedurálne generovanie 3D terénu s využitím marching cubes algoritmu pomocou GPU

Procedurálne generovanie 3D terénu s využitím marching cubes algoritmu pomocou GPU
Abstract:
Tématem této práce je vytvoření nástroje pro procedurální generování terénu v herním enginu Godot. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část seznamuje čtenáře s pojmy důležitými pro pochopení práce. Praktická část pojednává o implementacích marching cubes algoritmu pro generování terénu pomocí CPU a compute shaderů a porovnává jejich rychlosti. Poslední část popisuje implementaci …more
Abstract:
The topic of this thesis is the creation of a tool for procedural terrain generation in the Godot game engine. The thesis is divided into theoretical and practical part. The theoretical part introduces to the reader concepts important for understanding the thesis. The practical part discusses implementations of the marching cubes algorithm for terrain generation using CPU and compute shaders, and compares …more
Abstract:
Témou práce je tvorba nástroja pre procedurálne generovanie terénu v hernom engine Godot. Práca je rozdelená na teoretickú a praktickú časť. Teoretická časť oboznamuje čitateľa s pojmami dôležitými pre porozumenie práci. Praktická časť sa venuje implementáciám marching cubes algoritmu pre generovanie terénu s využitím CPU a compute shaders, a porovnaniu ich rýchlostí. Posledná časť popisuje implementáciu …more
 
 
Language used: Slovak
Date on which the thesis was submitted / produced: 7. 5. 2023

Thesis defence

  • Date of defence: 15. 6. 2023
  • Supervisor: Tomáš Bruckner
  • Reader: Jan Černý

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
https://vskp.vse.cz/eid/89557