Didaktické využití hraného historického filmu Alexander Veliký – Bc. Pavel Jakubec
Bc. Pavel Jakubec
Master's thesis
Didaktické využití hraného historického filmu Alexander Veliký
Didactic application of the motion picture Alexander the Great
Abstract:
Diplomová práce se zabývá uplatněním hraného historického filmu jako didaktického prostředku ve výuce dějepisu. Jejím cílem je historicky analyzovat hraný film Alexander Veliký, didakticky analyzovat dva výukové obsahy Řecko pod nadvládou Makedonie a Helénismus, na základě výběru didakticky uplatnitelných sekvencí navrhnout dvě modelové hodiny a ověřit předpoklad, že poznání žáků prostřednictvím použité …moreAbstract:
The diploma thesis deals with the application of historical motion picture in teaching history. It is aimed to historically analyse the motion picture Alexander, to didactically analyse the topic Greece under Macedonian rule, to choose passages which are didactically applicable to propose two lessons and to verify a presumption that pupils' cognitive process will be more concrete, effective and comprehensive …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 26. 4. 2012
Identifier:
https://is.muni.cz/th/t2zrv/
Thesis defence
- Date of defence: 29. 5. 2012
- Supervisor: PhDr. Kamil Štěpánek, CSc.
- Reader: prof. PhDr. Pavel Otmar Krafl, Dr.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Primary and Lower Secondary Schools / Lower Secondary School Teacher Training in History
Theses on a related topic
-
1. Animovaný film versus hraný film 2. Kam s ním? - kreslený animovaný film
Jitka SVOZILOVÁ -
Film jako živý organismus: Modely spolupráce mezi zásadními departmenty produkce a režie u hraného filmu v prostředí českém a v prostředí zahraničních zakázek
Juliana Rychlíková -
1. Teoretická část: Historický film a jeho vývoj, kontexty historického filmu ve vnímání (současného) diváka 2. Praktická část: Bílé noci, hraný film, délka minimálně 20 min., režie
Jonáš Vacek -
Východní fronta druhé světové války a hraný film po přelomu tisíciletí - didaktické využití v hodinách dějepisu
Jan MIČAN -
Nonverbal communication: gestures in a feature film and speech acts
Kateřina KUBATÍKOVÁ -
Kolektivizace venkova a český hraný film; Reflexe problematiky kolektivizace v české kinematografii
Veronika Flajžíková -
1. Teoretická část: Mladý režisér na prahu 21. století: Filmový materiál nebo digitální technologie? 2. Praktická část: a) Hraný film, 15 minut, digital - režie b) Hraný videoklip, 3:10 minut, 8mm - režie c) Hraný videoklip, 3:40 minut, digital - režie
Jiří VÁGNER -
Alexandr Veliký a jeho tažení na Blízký východ
Věra NOVOTNÁ