Bc. Michal Majnuš

Bachelor's thesis

Politická reklama: účinky vybraných negativních politických spotů na voličské hodnocení kandidátů

Political advertisement: effects of selected negative political ads on voter evaluation of candidates
Abstract:
Práce se zabývá účinky negativních politických spotů na hodnocení kandidátů. Vybrány byly spoty útočící na ministra financí České republiky Andreje Babiše a expremiéra Jana Fischera. Cílem tohoto experimentálního kvantitativního výzkumu bylo zjistit, zda se hodnocení kandidátů ze strany prvovoličů změní po zhlédnutí vybraných negativních spotů. Předpokládal jsem, že tato změna bude ovlivněna mírou …more
Abstract:
The work deals with the effects of negative political spots on the evaluation of candidates. Selected spots attack the Finance Minister of the Czech Republic Andrej Babiš and former Prime Minister Jan Fischer. The primary objective of this experimental quantitative research was to determine whether the first-time voter evaluation of candidates will change after seeing the selected negative spots. I …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 5. 1. 2015

Thesis defence

  • Date of defence: 28. 1. 2015
  • Supervisor: PhDr. Jaromír Volek, Ph.D.
  • Reader: Mgr. et Mgr. Marína Urbániková, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studií