Bc. David Solnička
Master's thesis
Didaktická vybavenost učebnic dějepisu
Didactic Provisions of History Textbooks
Abstract:
SOLNIČKA, D.: Didaktická vybavenost učebnic dějepisu, diplomová práce. Brno 2009, 91 s. Předmětem diplomové práce je zkoumání didaktické vybavenosti dvou učebnic dějepisu. Metodu, která je ve výzkumu použita, podrobně popsal Jan Průcha. V diplomové práci je navíc pokus o vylepšení zmíněné metody a vypracování nové, která je nazvána frekvenční metoda.Abstract:
The topic of this master‘s thesis is the research of didactic provisions of two history textbooks. The method used in the research has been thoroughly described by Jan Průcha. In addition, the work tries to improve the method and elaborate a new one, which is called a frequency method.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 28. 4. 2009
Identifier:
https://is.muni.cz/th/pn1la/
Thesis defence
- Date of defence: 2. 6. 2009
- Supervisor: PhDr. Kamil Štěpánek, CSc.
- Reader: Mgr. Jiří Mihola, Ph.D.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Primary and Lower Secondary Schools / Lower Secondary School Teacher Training in History
Theses on a related topic
-
Analýza didaktické vybavenosti učebnic občanské výchovy pro 9. ročník základní školy
Jan Loskot -
Nové formy tvorby multimediálních učebnic
Jan KROTKÝ -
Hodnocení literatury zaměřené na čtení elektrokardiogramu studenty
Jan Coufal -
Jak s výukou dějepisu? O čem svědčí české a slovinské učebnice dějepisu devadesátých let dvacátého století
Zdeněk Tomšů