Goodwill - metódy výpočtu a jeho využitie v praxi – Andrea Tóthová
Andrea Tóthová
Bachelor's thesis
Goodwill - metódy výpočtu a jeho využitie v praxi
Goodwill - calculation methods and its use in practice
Abstract:
Bachelor thesis deals with the recognition of goodwill and brand mark, calculation methods and its application in practice. The first chapter focuses on the theoretical definitions as intangible assets - with an emphasis on the goodwill and brand mark. The second and the third chapter provides objective of the work and methods of its solution. The determination of goodwill IDC Holding SpA and the determination …moreAbstract:
Bakalárska práca sa zaoberá problematikou vykazovania goodwillu a o ochrannej známky, metódami výpočtu a jeho využití v praxi. Prvá kapitola je zameraná na teoretické vymedzenie pojmov ako nehmotný dlhodobý majetok – s dôrazom na goodwill a obchodnú značku. V druhej a v tretej kapitole sa stanoví cieľ práce a metódy jej riešenia. Stanovenie hodnoty goodwillu spoločnosti I.D.C. Holdingu a.s. a stanovenie …more
Language used: Slovak
Date on which the thesis was submitted / produced: 3. 5. 2013
Identifier:
https://is.ambis.cz/th/uz9oa/
Thesis defence
- Date of defence: 26. 6. 2013
- Supervisor: doc. Ing. Peter Gallo, CSc.
- Reader: Ing. Martin Balajty, PhD.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
TÓTHOVÁ, Andrea. \textit{Goodwill - metódy výpočtu a jeho využitie v praxi}. Online. Bachelor's thesis. Praha: The College of Regional Development and Banking Institute - AMBIS, a.s., Banking Institute/College of Banking SK. 2013. Available from: https://theses.cz/id/yfgjzf/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola regionálního rozvoje a Bankovní institut – AMBIS, Bankovní institut vysoká škola SKBanking Institute/College of Banking
Banking Institute/College of Banking SKBachelor programme / field:
Banking / Property Evaluation
Theses on a related topic
-
Analýza důvěryhodnosti ţebříčků Brand Finance a Inter Brand na příkladu ocenění ochranné známky L´Oréal Paris
Tereza Nejezchlebová -
Estimation of the Market Value Probability Distribution of a Company in the Apparel Industry
Yulu Han -
Valuation of Tesla, Inc.
Christoph Markus Schüller -
"Petrof" jako obchodní značka
Matěj Sedláček -
Značka, logo a ochranná známka - jejich význam,způsob tvorby a využití v praxi komerčních subjektů
Jiří GRAČKA