Practising vocabulary through game-based activities – Ing. Martina Lebedová
Ing. Martina Lebedová
Bachelor's thesis
Practising vocabulary through game-based activities
Practising vocabulary through game-based activities
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá procvičováním anglické slovní zásoby ve třídě mladších žáků s použitím her a herních aktivit. V teoretické části jsou uvedeny definice základních pojmů, teorie tzv. Lexical Approach při vyučování angličtiny, základní techniky procvičování slovní zásoby a výhody a nevýhody využití her ve výuce. Praktická část obsahuje popis osmi slovních her a herních aktivit. Ty byly …moreAbstract:
This bachelor thesis deals with practising English vocabulary in the classroom of young learners using games and game-based activities. The theoretical part provides definitions of basic terms, introduces the theory of the Lexical Approach in English teaching, summarizes basic techniques of practising vocabulary and focuses on using games in ELT and their advantages and disadvantages. In the practical …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 19. 4. 2011
Identifier:
https://is.muni.cz/th/fluqi/
Thesis defence
- Date of defence: 9. 6. 2011
- Supervisor: doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D.
- Reader: PhDr. Helena Havlíčková
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationBachelor programme / field:
Specialization in Education / Teacher Training in Foreign Languages - English Language
Theses on a related topic
-
Relatable Group Writing in Teaching Writing to Young Learners and Its Influence on Their Approach to Writing
Žaneta Voldánová -
Didactic Games for Teaching English Lexis
Tomáš Stříteský -
Using Vocabulary Games in ELT
Michal Kopeček