Petr Kříž

Master's thesis

Model metrik servisního centra a jeho ověření s využitím nástrojů business intelligence

Metrics model of service organization and its evaluation using Business Intelligence
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá problematikou strategického řízení a měření výkonnosti podniku. Cílem této práce je navrhnout systém pro podporu strategického řízení servisní organizace a následně se ho pokusit aplikovat v podmínkách konkrétní servisní organizace. K tomuto účelu byl využit model strategického řízení založený na Balanced Scorecard, z něhož vychází vytvořený model metrik a strategické …more
Abstract:
This thesis deals with corporate management and measurement of strategic business performance. The main object of this thesis is to design a system for strategic management of service organization and try to apply this model in environment of chosen service. Balanced Scorecard methodology was used to achieve this objective and the metric model and strategy map of service organization is based on its …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 1. 2. 2008

Thesis defence

  • Date of defence: 3. 9. 2008
  • Supervisor: Ota Novotný
  • Reader: Miloš Maryška

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/7707