Integrace žáka s levostrannou centrální hemiparézou a lehkým mentálním postižením v kraji Vysočina – Věra Kunášková
Věra Kunášková
Bachelor's thesis
Integrace žáka s levostrannou centrální hemiparézou a lehkým mentálním postižením v kraji Vysočina
Abstract:
Bakalářská práce se zaměřuje na žákyni se speciálními vzdělávacími potřebami. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se věnuje inkluzí, integrací, poradenským systémem, výchovou pro osoby se souběžným postižením více vadami. V neposlední řadě vzděláním, charakterem vybrané základní školy, rolí učitele a asistenta pedagoga. Výzkum je zaměřen na zjištění jakého pokroku dosáhla …moreAbstract:
The bachelor thesis focses on a female student with special educational needs. The thesis is divided into theoretical and practical parts. The theoretical part deals with inclusion, integration, counseling systems, education for individuals with multiple disabilities. Last but not least, it focuses on the education, the nature of the selected primary school, the role of the teacher, and the pedagogical …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 22. 4. 2024
Identifier:
https://is.ambis.cz/th/qk4p3/
Thesis defence
- Date of defence: 22. 5. 2024
- Supervisor: PaedDr. Jarmila Klugerová, Ph.D.
- Reader: doc. PhDr. Pavel Zikl, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
KUNÁŠKOVÁ, Věra. \textit{Integrace žáka s levostrannou centrální hemiparézou a lehkým mentálním postižením v kraji Vysočina}. Online. Bachelor's thesis. Praha: The College of Regional Development and Banking Institute - AMBIS, a.s. 2024. Available from: https://theses.cz/id/yit2qr/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: AMBIS vysoká škola, a.s.AMBIS University
Bachelor programme / field:
Special education / Special education
Theses on a related topic
-
Postoje studentů speciální pedagogiky z hlediska implicitní a explicitní kognice: k oboru speciální pedagogiky, žákům se speciálními vzdělávacími potřebami a k získaným kompetencím k vykonávání budoucí profese
Kateřina Maříková -
Individuální vzdělávací plán žáka integrovaného pro speciální vzdělávací potřeby
Jana Novotná -
Speciální vzdělávací potřeby v dopravní pedagogice
Otakar Konsbul -
Speciální vzdělávací potřeby žáků se zrakovým postižením
Dana Bílková -
Speciální vzdělávací potřeby žáků se zrakovým postižením
Dana Bílková -
Speciální vzdělávací potřeby žáků s ADHD na 1. stupni základních škol
Lucie Masná -
Individuální vzdělávací plán žáka integrovaného pro speciální vzdělávací potřeby
Simona Mračková -
Teachers’ views on accommodating learners of English with special educational needs
Nikola Bartošová