Tektonika hudby 20. a 21. století z pohledu komplexní analýzy hudební struktury – Tomáš Krejča
Tomáš Krejča
Disertační práce
Tektonika hudby 20. a 21. století z pohledu komplexní analýzy hudební struktury
TECTONICS OF THE 20th AND 21st CENTURY MUSIC FROM THE PERSPECTIVE OF COMPLEX ANALYSIS OF MUSIC STRUCTURE
Anotace:
AbstraktTato disertační práce se snaží o systematické uchopení málo reflektovaného fenoménu tektoniky. Jejím cílem je zmapovat podobu tektoniky jako dynamického strukturačního procesu se zaměřením na hudební struktury hudby 20. a 21. století. Práce vykresluje tektoniku jako komplexní nástroj artikulace hudebního a obecně zvukového materiálu. Reflektuje dosavadní stav bádání na domácím poli a přináší …víceAbstract:
This dissertation tries systematicaly contain rarely reflected phenomenon of tectonics. Its aim is to explore tectonics as a dynamic process of structuring focused on the structures of 20th and 21st century music.This thesis portrays tectonics as a comprehensive tool of articulation of music and sound material in general. It reflects the current state of research on home field and brings partial views …víceKlíčová slova
Hudební tektonikaKlíčová slova
tektonické principyKlíčová slova
hudbaKlíčová slova
20.-21. stoletíKlíčová slova
hudební tektonikaKlíčová slova
novodobé kompoziční směryKlíčová slova
hudební analýzyKlíčová slova
soudobá hudbaObhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 11. 9. 2015
- Vedoucí: Vladimír TICHÝ
- Oponent: Otomar KVĚCH
Citační záznam
Plný text práce
Právo: Autor udělil v licenci souhlas s: a) rozmnožováním díla jakýmikoliv prostředky a v jakékoliv formě, včetně formy elektronické b) bezúplatným rozšiřováním originálu Školního díla nebo jeho rozmnoženin pořízených podle písm. a) d) vystavováním originálu díla nebo jeho rozmnoženin podle písm. a) e) sdělováním veřejnosti všemi způsoby uvedenými v ustanovení § 18 až 23 autorského zákona, zejména pak živým provozování Školního díla a jeho přenosem a zpřístupňováním Školního díla způsobem, že kdokoliv může mít k němu přístup na místě a v čase podle své vlastní volby (tzn. především v síti Internet na webových stránkách Nabyvatele). In the license agreement the author has granted the following: a) by copying the University Work in any media and any form, including electronic form b) by disseminating the original of the University Work free of charge or copying it as described in a) hereof d) by issuing the original of the University Work or copying it as described in a) hereof e) by relaying it to the public in all forms stated in the provision of Sections 18 to 23 of the Copyright Act, particularly by the live performance of the University Work and its transmission and by publishing the University Work so that anyone can have access to it in a place and time of their choice (i.e. chiefly on the Assignee?s websites on the Internet)
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou od 31. 8. 2017 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta. KnihovnaAkademie múzických umění v Praze
Hudební a taneční fakultaDoktorský studijní program / obor:
Hudebního umění / Hudební teorie
Práce na příbuzné téma
-
Ligetiho kompoziční techniky jako inspirační zdroj pro vlastní kompoziční práci se zřetelem ke klavírní tvorbě
Soňa Vetchá -
Deterministický kompoziční přístup a jeho vliv na skladatelovo myšlení
Petr Hora -
Integrace jazzových prvků ve vlastní kompoziční práci - jako doplňková písemná práce
Kateřina Horká -
Radioaktivní prostředí jako možný zdroj inspirace kompoziční tvorby
Eliška Cílková -
Nové směry hudby 20. stol. ve vztahu k d obovému výtvarnému umění
Štěpán Drtina -
Otevřená kompoziční tvorba neomezené možnosti inspirace za pomoci p očítače
Jiří Kadeřábek -
Specifika kompozičního myšlení v současn é estonské hudbě
Jan Dřízal -
K tektonickým principům hudby 20. a 21. století
Tomáš Krejča