Analýza nákupního chování na trhu biopotravin – Markéta Jarošová
Markéta Jarošová
Bachelor's thesis
Analýza nákupního chování na trhu biopotravin
Analysis of Consumer Behaviour on the Organic Food Market
Abstract:
Ekologické zemědělství může výrazně napomoci ochraně životního prostředí, jelikož významně přispívá k trvale udržitelnému rozvoji. Mimo jiné, produkce biopotravin představuje výhodu v menším narušování životního prostředí a zachování biodiverzity, jejíž snižování může vést k poklesu přírodního bohatství a omezení ekosystémových služeb. Hlavním cílem této bakalářské práce je zjištění postojů spotřebitelům …moreAbstract:
Organic farming can distinctly help to protect the environment because it is a significant contribution to sustainable development. Among other things, the production of organic food presents a lower threat to the environment and biodiversity. Biodiversity reduction may lead to shrinkage of natural resources and reduction of ecosystem „services“. The primary goal of this thesis is to determine the …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 24. 7. 2018
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/78584
Thesis defence
- Date of defence: 15. 1. 2020
- Supervisor: Tomáš Sadílek
- Reader: Ondřej Hradský
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/78584
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / Mezinárodní obchod
Theses on a related topic
-
Ekologické zemědělství a biopotraviny živočišného původu
Zdenek Škoda -
Ekologické zemědělství
Adéla Pachtová -
Vliv krmné dávky na kvalitativní a kvantitativní ukazatele mléčné produkce u dojnic chovaných v podmínkách ekologického zemědělství
Daniel BRÁCHA -
Testing Consumer Behaviour and Psychography viability in Market Strategy
Elizaveta Morozova -
Online consumer behaviour of foreigners in the Czech Republic
Karol Juliana Garcia Rivero -
The role of digital and social media marketing in consumer behaviour
Alina Koltykova -
Effect of Branding on Consumer Purchase Behaviour: Household Appliances Industry
Merve Bahcivancilar -
Changes in Consumer Behaviour and their Impact on Marketing Management
Karina Zaripova