Antická mytologie jako inspirativní zdroj ve výuce estetické výchovy. – Bc. Hana Friedová
Bc. Hana Friedová
Diplomová práce
Antická mytologie jako inspirativní zdroj ve výuce estetické výchovy.
The Stories of Musical Instruments. Classical Mythology as the Source of Inspiration in Teaching Aesthetic Education.
Anotace:
V diplomové práci Příběhy hudebních nástrojů. Antická mytologie jako inspirativní zdroj ve výuce estetické výchovy pro střední školy zkoumám vývoj hudby a hudebních nástrojů, hudební estetiku a podíl hudby při výchově a vzdělávání. Zaměřuji se na propojení hudby a náboženství. Přibližuji mýty spjaté s hudbou nebo hudebními nástroji. Mýtus je uzavřeným obrazem, který má charakter příběhu. Umění a umělecká …víceAbstract:
In the thesis The Stories of Musical Instruments. Classical Mythology as the Source of Inspiration in Teaching Aesthetic Education I study evolution of music and musical instrument, music aesthetics and music participation of education and musical lessons. I focuse on connection of music and religion. I approximate to some myths connected with music or musical instruments. A myth is a closed picture …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 23. 5. 2012
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/o1a0i/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 14. 6. 2012
- Vedoucí: Mgr. Jan Špaček
- Oponent: PhDr. Petr Kalina, Ph.D.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasarykova univerzita
Filozofická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Učitelství pro střední školy / Učitelství estetické výchovy pro střední školy
Práce na příbuzné téma
-
Dramatická výchova a její postavení v systému vzdělávání - Antické Řecko a Řím - návrh metodického listu pro základní a gymnaziální vzdělávání
Markéta Capizzi -
Teaching Multicultural Education via Techniques of Drama Education
Mária Tömösváryová -
Drama Education for Czech English Teachers in the 1990s
Leah Nancy Gaffen -
Estetika selhání: "Glitch music" a její průkopníci v polovině 20. století
Michaela Šulková -
Specifika předmětu hudební výchova na 1. stupni ZŠ ve srovnání s ostatními předměty
Martina PYTLOVÁ -
Serafínské a mefistofelské prvky v hudební mluvě kompozičních cyklů Petra Ebena Faust a Job pro varhany a jejich využití v rámci výuky hudební výchovy a hry na varhany na středních a základních uměleckých školách
Marek GAJDA -
Hudební nástroje starověkého Blízkého východu
Marie ONDŘÍČKOVÁ -
Hudební poselství Keltů jako inspirační zdroj současné hudební kultury.
Eliška FINSTERLOVÁ