Discipline in English Classrooms: intervention strategies in the context of organizational forms – Bc. Barbora Bečková
Bc. Barbora Bečková
Diplomová práce
Discipline in English Classrooms: intervention strategies in the context of organizational forms
Abstract:
Tato diplomová práce souvisí s problematikou kázně v hodinách anglického jazyka. Je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Hlavním cílem teoretické části je představit klíčové pojmy jako kázeň, typy nespolupracujícího chování žáků, intervenční strategie a organizační formy výuky. Praktická část představuje kolektivní případovou studii, která byla provedena v jedné vybrané základní škole. Studie …víceAbstract:
This master thesis deals with the issue of discipline in English classrooms. It is divided into the theoretical and practical part. The main aim of the theoretical part is to introduce the essential concepts such as discipline, types of uncooperative behaviour of pupils, intervention strategies and organizational forms. The practical part introduces the multiple-case study which was carried out at …více
Jazyk práce: angličtina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 24. 6. 2014
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 27. 8. 2014
- Vedoucí: PaedDr. Monika Černá, Ph.D.
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
BEČKOVÁ, Barbora. \textit{Discipline in English Classrooms: intervention strategies in the context of organizational forms}. Online. Diplomová práce. Pardubice: Univerzita Pardubice, Fakulta filozofická. 2014. Dostupné z: https://theses.cz/id/yorhfx/.
Jak správně citovat práci
Bečková, Barbora. Discipline in English Classrooms: intervention strategies in the context of organizational forms. Pardubice, 2014. diplomová práce (Mgr.). Univerzita Pardubice. Fakulta filozofická
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou nedostupné.
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Univerzita Pardubice, Fakulta filozofickáUniverzita Pardubice
Fakulta filozofickáMagisterský studijní program / obor:
Učitelství pro základní školy / Učitelství anglického jazyka
Práce na příbuzné téma
-
The Features of English as a Second Language and English as a Foreign language in English Language Teaching in the Czech Republic
Adéla Othová -
Implementing task-based teaching for English language students at the A2 level within small groups using authentic materials to build confidence in practical language use
Iveta Procházková -
English Language Teaching at Secondary Level of Elementary Schools during the School Closure in Spring 2020
Nikola Dvořáková -
Teaching English as a second language at a Montessori school
Marie Šimková -
Instagram as a Tool for English Language Teaching: A Case Study of Educational Profiles
Lucie Pokorná -
The Comparison of Educational System and English Language Teaching in the Czech Republic and the Federal Republic of Germany
Dominika Navrátilová Šromová