Entry strategy of Compelson into the U.S. market – Filip Cibulec
Filip Cibulec
Bakalářská práce
Entry strategy of Compelson into the U.S. market
Strategie vstupu na Americký trh firmy Compelson
Anotace:
Compelson je B2B softwarová firma, která prodává svůj produkt globálně a v poslední době si vytyčila cíl posílit svou pozici na Americkém trhu. V této práci analyzuji současnou situaci Compelsonu, srovnávám postupy s literaturou a v závěru dávám doporučení pro budoucí strategii.Abstract:
Compelson is a software B2B company based in Prague, Czech Republic. Its product is a software for mobile phone data extraction and analysis. The goal of this paper is to analyze how Compelson has been proceeding with internationalization to grow its share of the U.S market. I will compare the process to the empirical methods presented in the literature and evaluate and suggest possible improvements …více
Jazyk práce: angličtina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 9. 12. 2021
Identifikátor:
https://vskp.vse.cz/eid/85063
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 17. 1. 2022
- Vedoucí: Jaroslav Halík
- Oponent: Ludmila Štěrbová
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Vysoká škola ekonomická v Prazehttps://vskp.vse.cz/eid/85063
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bakalářský studijní program / obor:
Mezinárodní ekonomické vztahy / International Business
Práce na příbuzné téma
-
Market entry strategy of Ben & Jerry’s to the Russian market: is there market for a sustainable brand in the Russian Federation?
Gasan Gasanov -
Market Entry Strategy for Huawei into the Central European Market
Mengze Shao -
Market Entry Strategy for Frutiko Entering the German Market
Eliška Popová -
Market Entry Strategy: Scope Consulting LLC. Into a European Market
Rafail Mamedov -
Market Entry Strategy for Countrylife into Russian Market
Tatiana Lifanova -
Market entry strategy for Germany and Austria through collection and delivery points: Alza Case Study
Monika Vidličková -
Market Entry Strategy of the Global Corporations on the Markets of China
Ziye Zhao -
Market Entry Strategy of Porsche AG to China
Bruno Souza Alcantara