Bc. Milan Kolínský
Bakalářská práce
Norsk språk i sosiale medier
Norwegian language in social media
Abstract:
This bachelor thesis is a study about how Norwegian language and dialects are being used in social media, especially on Facebook. Research in this bachelor thesis focuses on two important issues. In the first part I am trying to find out if there is any connection between use of dialect and discussion topic and the second part focuses on which dialect features are the most used in social media communication …víceAbstract:
Tato bakalářská práce se zabývá jakým způsobem jsou norské dialekty využívány v sociálních médiích, konkrétně na Facebooku. Výzkum v práci má dvě hlavní zaměření: zaprvé jsem se pokusil zjistit, zda téma diskuse má vliv na míru používání dialektu v norštině a za druhé se práce zabývá tím, jaké jazykové normy jsou při internetové komunikaci nejčastěji porušovány a jaké prvky dialektu jsou v oblasti …více
Jazyk práce: norština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 1. 7. 2015
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/c07qa/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 11. 9. 2015
- Vedoucí: Aase Mette Johansen
- Oponent: doc. PhDr. Miluše Juříčková, CSc.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasarykova univerzita
Filozofická fakultaBakalářský studijní program / obor:
Filologie / Norský jazyk a literatura
Práce na příbuzné téma
-
Media Convergence: Networked Digital Media in Everyday Life of University Students
Tereza Dolejší -
Dialect Translation and its Impact on Narrative
Lucie Hlaváčková -
Yorkshire Dialect of The Secret Garden in Czech and Slovak Translations
Barbora Husáriková -
English Dialect Preferences of High School Students
Jan Balek -
The attitudes of young people in Shanghai towards the use of their native dialect. A qualitative research study conducted on a group of university students from within the Shanghai Municipality.
Tomáš Hlinka -
"Dialect sells" Formen, Funktionen und Strategien der Verwendung von Dialektstrukturen auf Werbeplakaten in Bayern
Kristýna VÁCHALOVÁ -
"Dialect sells" Formen, Funktionen und Strategien der Verwendung von Dialektstrukturen auf Werbeplakaten in Bayern
Kristýna VÁCHALOVÁ -
The Intergenerational Differences in the Use of Sortal Classifiers in the Southern Min Dialect
Daniela FRANEKOVÁ