Veronika Doubková

Master's thesis

Sdílený marketing v kultuře

Cause Related Marketing in culture
Abstract:
Diplomová práce se věnuje problematice financování kulturních organizací v kontextu neziskového sektoru. Cílem práce je představit sdílený marketing jako marketingový nástroj, jehož prostřednictvím mohou kulturní organizace financovat veřejně prospěšné projekty, navázat dlouhodobá partnerství s komerčními subjekty a získat nové příznivce své organizace.
Abstract:
The Master thesis deals with the issue of cultural organizations in the context of the non-profit sector and its financing. The aim of this work is to introduce the Cause Related Marketing as a marketing tool which could fund the community projects of cultural organizations, establish long-term partnerships with commercial entities and get new supporters of the cultural organization.
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 27. 6. 2012

Thesis defence

  • Date of defence: 10. 9. 2013
  • Supervisor: Irena Tyslová
  • Reader: Jitka Černá

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/61906