Bc. Martina PÁNKOVÁ

Master's thesis

Historie výuky geometrie 11-15letých žáků

Geometric education of pupils aged 11-15 and its history
Abstract:
Cílem předložené práce je zmapování výuky geometrie 11-15letých žáků od Tereziánských reforem až do současnosti, na území nynější ČR. Na začátku práce jsou rozebrány vzdělávací systémy v daném období. V další kapitole jsou uvedeny osnovy, metody výuky a používané pomůcky na konkrétních typech škol. Následuje stručné shrnutí současné výuky geometrie a její porovnání s již zmapovanými obdobími. Práce …more
Abstract:
The aim of this study is to map the teaching of geometry of pupils from 11 to 15 years old, from Theresian reforms to the present, on the area of the Czech Republic. At the beginnig of work, the educational systems in the given period are analyzed. The next chapter introduces outlines, teaching methods and various aids used for specific types of schools. The following part of the thesis briefly summarizes …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 28. 6. 2018
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: Mgr. Martina Kašparová, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

PÁNKOVÁ, Martina. Historie výuky geometrie 11-15letých žáků. Plzeň, 2018. diplomová práce (Mgr.). ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI. Fakulta pedagogická

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI, Fakulta pedagogická
Vázaný výtisk práce naleznete v Univerzitní knihovně ZČU, více na http://www.knihovna.zcu.cz/kvalifikacni-prace/