Kreativní role počítače v kompozici elektronické hudby – Bc. Jan Winkler
Bc. Jan Winkler
Master's thesis
Kreativní role počítače v kompozici elektronické hudby
The creative role of the computer in the electronic music composition
Abstract:
Počítač je ve 21. století klíčovou technologií využívanou snad ve všech aspektech hudební tvorby. V diplomové práci se zaměřujeme na jeho kreativní roli na poli tvorby elektronické hudby. Cílem je uspořádat informace o vývoji a stavu počítačové hudby a neustále se vyvíjejícím způsobu komponování, přehledně rozdělené podle jednotlivých technologií. Úvodem se zaměřujeme na předchůdce a počátky počítačové …moreAbstract:
The computer is an essential tool when for music making in the 21st century. In this thesis, we are seeking to evaluate the current state of computer music by reviewing its evolution, outlining the various technologies in use and exploring the constantly evolving compositional approaches, all while evaluating the creative role of the computer in music. Firstly, we are zooming in on the predecessors …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 19. 5. 2020
Identifier:
https://is.muni.cz/th/a4008/
Thesis defence
- Date of defence: 11. 6. 2020
- Supervisor: PhDr. Martin Flašar, Ph.D.
- Reader: Mgr. Viktor Pantůček, Ph.D.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / field:
General Theory and History of Arts and Culture / Theory of Interactive Media
Theses on a related topic
-
Analýza Digital Audio Workstation v uživatelském prostředí
Ondřej Nádvorník -
Návrh Digital Audio Workstation (DAW)
Pavel Hráský -
Digitální vícekanálová audio stanice pro živá vystoupení
Daniel Louda -
Hudba a umělá inteligence: analytické schopnosti neuronových sítí
Filip Jebavý -
Hudba a umělá inteligence
Eri Ishikawa -
Využití umělé inteligence v produkci autorské elektronické taneční hudby
Martin Štěpančík -
Live coding: definování skupin, umělců a práce s kódem
Richard Svída -
Vztah mezi live codingem a elektronickou hudbou
Eva Novosadová