Strategie vstupu společnosti Centropen, a.s. na čínský trh – Petra Březinová
Petra Březinová
Master's thesis
Strategie vstupu společnosti Centropen, a.s. na čínský trh
Strategy of input of Centropen Company on Chinese market
Abstract:
S růstem společnosti Centropen se začíná tuzemský trh nasycovat, a proto je společnost nucena zvážit expanzi na zahraniční trhy. Úspěšnost celé expanzní akce často závisí na důkladném zanalyzování cílového trhu. Diplomová práce se zaměřuje na analýzu čínského trhu prostřednictvím 4C analýzy, jež zkoumá 4 oblasti, a to zákazníky, náklady, národní specifika a konkurenci. 4C analýza poskytuje odpovědi …moreAbstract:
The company Centropen should consider expansion into foreign markets due to domestic market saturation. Successful foreign market penetration is not possible without deep analysis of target country. The goal of this thesis is to formulate entry strategy based on 4C analysis that includes Competition, Country, Cost and Customers perspectives at the Chinese market. This analysis help answering two research …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 8. 8. 2016
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/68811
Thesis defence
- Date of defence: 2. 6. 2017
- Supervisor: Stanislav Tripes
- Reader: Jiří Dvořák
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/68811
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Ekonomika a management / Management
Theses on a related topic
-
Internacionalizace čínského renminbi
Zhanar Zhubanova -
Internacionalizace renminbi v kontextu budování základů čínské hegemonie
Ondřej Král -
Assessing the feasibility of a market entry to the French market for a Czech company specialized in joint nutrition
Marek Musil -
Stratégia vstupu výrobcu automobilov na nový zahraničný trh
Diana Borgesová -
Vybrané formy vstupu podniku na zahraniční trh
Andrea Bitnarová -
Přínosy a rizika vstupu českých společností na zahraniční trh
Vendula Soukeníková -
Strategie vstupu firmy na zahraniční trh
Michal Anestis -
Analýza forem vstupu českého podniku na ruský trh
Eva Bajerová