Social Meaning of a Market on Husitská Street in Brno – Bc. Martina Sedláková
Bc. Martina Sedláková
Diplomová práce
Social Meaning of a Market on Husitská Street in Brno
Social Meaning of a Market on Husitská Street in Brno
Anotace:
Tato diplomová práce se zabývá sociálním významem farmářského trhu na Husitské ulici v Brně. Hlavní výzkumná otázka zní: jaké důvody vedou lidi (trhovce i zákazníky) k návštěvě tohoto trhu? Jelikož farmářské trhy představují tradiční veřejné prostranství, v širším kontextu je cílem této práce přispět ke znalostem o užívání městského veřejného prostoru. Konkrétně je snahou odpovědět na otázku o důležitosti …víceAbstract:
This Master Thesis focuses on the study of public life in the Husitská Street open-air market in Brno, Czech Republic. The key question it aims to answer is why people (both customers and vendors) come to the market on Husitská Street. Since farmers markets are a traditional public space, this work also seeks to contribute to the knowledge about the use of urban public spaces. Specifically, I want …více
Jazyk práce: angličtina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 4. 1. 2012
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/lpv06/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 26. 1. 2012
- Vedoucí: Mgr. Benjamin Jeremiah Vail, Ph.D.
- Oponent: doc. Bernadette Nadya Jaworsky, Ph.D.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studiíMasarykova univerzita
Fakulta sociálních studiíMagisterský studijní program / obor:
Sociologie / Sociologie
Práce na příbuzné téma
-
Social aspects of the demand for local food (case study on farmers’ markets)
Martin Staněk -
Why people buy food directly from farmers: Case study from Moldova
Dumitru-Claudiu Sănduță -
Applying The Idea of Placemaking in public spaces in Prague Case Study: Troja area
Odai Merheg -
'The Relationship Between the User’s Perception, Quality of Space and Urban Activities in the Public Open Spaces: Asik Veysel Recreation Area, Izmir, Turkiye.
Seda Bagci -
Constructing Gender Inequality in Online Public Spaces of Expression
Lucile RIBAUT -
Public spaces in fast-developing Wola district of Warsaw - adaptive reuse in search for a local center
Ana Paula Ramirez Venegas -
Marketing in Public Space
Eva Pilmaierová -
Marketing in Public Space
Kateryna Skutaru