Sportovní marketing v českých klubech hokejové Extraligy a zahraniční NHL – Bc. Patricia Sittingerová
Bc. Patricia Sittingerová
Bachelor's thesis
Sportovní marketing v českých klubech hokejové Extraligy a zahraniční NHL
Sports marketing in Czech hockey clubs playing the highest Czech Extraliga and sports marketing of the NHL
Abstract:
V této bakalářské práci se zaměřuji na marketing ve sportovních klubech, konkrétně hokejových klubech české Extraligy HC Sparta Praha a HC Verva Litvínov a zahraniční NHL New York Rangres. Nedílnou součástí této práce je zaměření na sponzoring, reklamu a kreativitu v reklamě. Dále se v práci podrobím analýze hospodaření jednotlivých hokejových klubů. Hlavním cílem této bakalářské práce je navrhnout …moreAbstract:
In this bachelor thesis I focus on marketing in sports clubs, namely hockey clubs of the Czech Extraliga HC Sparta Praha and HC Verva Litvínov and foreign NHL New York Rangers. An integral part of this work is the focus on sponsorship, advertising and creativity in advertising. I also analyze the economy of individual hockey clubs. The main aim of this bachelor thesis is to propose steps leading to …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 9. 10. 2017
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/b3fvc/
Thesis defence
- Date of defence: 2. 11. 2017
- Supervisor: doc. Mgr. Ondřej Roubal, Ph.D.
- Reader: Ing. Vilém Kunz, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
SITTINGEROVÁ, Patricia. \textit{Sportovní marketing v českých klubech hokejové Extraligy a zahraniční NHL}. Online. Bachelor's thesis. Praha: University of Finance and Administration. 2017. Available from: https://theses.cz/id/yxhons/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- všem autentizovaným
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Bachelor programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Vývoj objemu finančních prostředků směřujících na podporu sportu v rámci rozpočtové kapitoly Národní sportovní agentura.
Jan Tůma -
Zdroje financování neziskové organizace - sportovní svaz
Jan Poledne -
Sponzoring a marketing Judistického klubu Hranice
Petr PELÍŠEK -
Sponzoring a marketing Judistického klubu Hranice
Petr PELÍŠEK -
Vliv digitálního věku na management a marketing sportovního klubu SK Slavia Praha
Marek Novotný -
Reklama a sponzoring v českém hokejovém prostředí
Denisa Veselá -
Sponzoring a sportovní reklama hokejové soutěže
Ondřej Hudec