CLIM - cooperative learning in multicultural groups – Bc. Eva Humlová
Bc. Eva Humlová
Diplomová práce
CLIM - cooperative learning in multicultural groups
CLIM - cooperative learning in multicultural groups
Anotace:
Diplomová práce představuje CLIM, metodu nazývanou Cooperative learning in multicultural groups, ve spojitosti s výukou anglického jazyka na II. stupni základní školy. Teoretická část práce se zabývá principy, hodnotami a cíli kooperativního učení, zejména metody CLIM. Dále definuje pojem “intercultural education” a vymezuje pojem “kultura”. Popisuje, jak představit metodu CLIM žákům, jaké jsou v ní …víceAbstract:
The thesis introduces CLIM, method of Cooperative learning in multicultural groups, in connection with English language teaching at lower secondary schools. The theoretical part of the study examines the general principles, norms and aims of cooperative learning and especially CLIM. It defines intercultural education and describes the issues of introducing CLIM to pupils, roles of the teacher and evaluation …více
Jazyk práce: angličtina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 22. 4. 2014
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/pbprh/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 11. 6. 2014
- Vedoucí: doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D.
- Oponent: Mgr. Marie Chválová
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasarykova univerzita
Pedagogická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Učitelství pro základní školy / Učitelství anglického jazyka pro základní a jazykové školy
Práce na příbuzné téma
-
The Features of English as a Second Language and English as a Foreign language in English Language Teaching in the Czech Republic
Adéla Othová -
Implementing task-based teaching for English language students at the A2 level within small groups using authentic materials to build confidence in practical language use
Iveta Procházková -
English Language Teaching at Secondary Level of Elementary Schools during the School Closure in Spring 2020
Nikola Dvořáková -
The Comparison of Educational System and English Language Teaching in the Czech Republic and the Federal Republic of Germany
Dominika Navrátilová Šromová -
Effective Strategies for Integrating Media Literacy Education into English Language Teaching
Markéta Šebestová -
Instagram as a Tool for English Language Teaching: A Case Study of Educational Profiles
Lucie Pokorná