Learner perspectives on difficult aspects of learning English across proficiency levels – Bc. Romana Takáčová
Bc. Romana Takáčová
Bachelor's thesis
Learner perspectives on difficult aspects of learning English across proficiency levels
Learner perspectives on difficult aspects of learning English across proficiency levels
Anotácia:
Cieľom tejto bakalárskej práce je zistiť a analyzovať či úroveň znalosti anglického jazyka vplýva na to, ako je vnímaná náročnosť učenia sa jednotlivých jazykových aspektov. Práca sa zaoberá jednotlivými názormi študentov anglického jazyka. Na tento výskum sú použité dva nástroje: rozraďovací test na určenie dosiahnutej jazykovej úrovne respondentov a dotazník. Cieľom dotazníka je určiť ako respondenti …viacAbstract:
The aim of this thesis is to explore whether language proficiency levels of learners of English impact how challenging they perceive individual aspects of learning the language are. It studies individual perceptions of learners of English as a foreign language. In this study, two research tools are adopted, a placement test to determine the proficiency levels of the respondents, and a questionnaire …viac
Jazyk práce: English
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 15. 5. 2023
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/xfukv/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 9. 6. 2023
- Vedúci: PhDr. Simona Kalová, Ph.D.
- Oponent: Mgr. David Ryška
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsBachelor programme / odbor:
English Language and Literature / English Language and Literature
Práce na příbuzné téma
-
The impact of fanfiction on language learning and language acquisition
Sandra Lužová -
Language Acquisition: The Dominant Language of a Bilingual Child
Daniela Hilliard -
The Role of Music in Second Language Learning and Second Language Acquisition
Radka Tlustošová -
The Features of English as a Second Language and English as a Foreign language in English Language Teaching in the Czech Republic
Adéla Othová -
Language Propaedeutics: Designing Activities to Prepare Young Learners for Foreign Language Learning
Dominika Slabá -
Foreign Language Test Anxiety Among Czech Vocational Upper-Secondary Students
Lenka Lemeer -
Foreign Language Anxiety Among Students of English and Literature and the Effect of Synchronous Classes
Kristýna Navrátilová -
The Impact of Language Choice on Young Learners’ Comprehension of Instructions and Use of Language
Eliška Čechová