Bc. Jaroslava Dolejší

Master's thesis

Skupinová identita a spotřební kultura

Group identity and consumer culture
Abstract:
Práce se zabývá spotřební kulturou a identitou skupiny EEES Trends. Je zde zkoumáno, jaký má skupina vliv na nákupní chování jednotlivce. Výzkum probíhal pomocí ankety. Vyskytují se zde prostředky, jakými se značky mohou přiblížit potenciálním zákazníkům a příklady, jak je zasáhnout. Je zde vysvětlena segmentace, targeting a positioning. Dále je zde vysvětleno spotřební prostředí kolem koní. Jak se …more
Abstract:
This thesis talks about consumer culture and group identity of EEES Trends. It shows us impact of this group on consumer behaviour of each individual. The research was done by the questionaire. We can see different means how brands can get closer to the potential customers. This goes with examples of how to reach them. We can also talk about some segmentation, targeting and positioning. Next, we have …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 9. 4. 2021

Thesis defence

  • Date of defence: 8. 6. 2021
  • Supervisor: Mgr. Jitka Cirklová, M.A.
  • Reader: doc. Mgr. Ondřej Roubal, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní