Nikola INDROVÁ

Bachelor's thesis

Procesy sociální diferenciace v základním školství

The Processes of social differentiation in elementary schooling system
Abstract:
Hlavním tématem práce je výzkum procesů sociální diferenciace v základním školství, který vychází z teorie Pierra Bourdieuho tzv. Maxwellova démona. Práce rozebírá jak právní úpravy vzdělávání v ČR, především pak definici kategorie sociálního znevýhodnění. Tak následně konkrétní projevy těchto legislativních úprav v praxi, pomocí případové studie Základní školy a Mateřské školy Janov v městě Litvínov …more
Abstract:
The main objective of this report is to describe the processes of social differentiation within the running of primary school using the theory of Pierre Bourdieu´s Maxwell´s demon and the actual legislature of the Czech republic. For the processes of social differentiation are mainly the result of laws governing the process of education, as stipulated in the Schools Act. Particularly this report is …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 26. 4. 2011
Identifier: 33724

Thesis defence

  • Date of defence: 30. 5. 2011
  • Supervisor: PhDr. Michal Tošner, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

INDROVÁ, Nikola. Procesy sociální diferenciace v základním školství. Plzeň, 2011. bakalářská práce (Bc.). ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI. Fakulta filozofická

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti až od 26. 04. 2011

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI, Fakulta filozofická