Procesy sociální diferenciace v základním školství – Nikola INDROVÁ
Nikola INDROVÁ
Bachelor's thesis
Procesy sociální diferenciace v základním školství
The Processes of social differentiation in elementary schooling system
Abstract:
Hlavním tématem práce je výzkum procesů sociální diferenciace v základním školství, který vychází z teorie Pierra Bourdieuho tzv. Maxwellova démona. Práce rozebírá jak právní úpravy vzdělávání v ČR, především pak definici kategorie sociálního znevýhodnění. Tak následně konkrétní projevy těchto legislativních úprav v praxi, pomocí případové studie Základní školy a Mateřské školy Janov v městě Litvínov …moreAbstract:
The main objective of this report is to describe the processes of social differentiation within the running of primary school using the theory of Pierre Bourdieu´s Maxwell´s demon and the actual legislature of the Czech republic. For the processes of social differentiation are mainly the result of laws governing the process of education, as stipulated in the Schools Act. Particularly this report is …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 26. 4. 2011
Identifier:
33724
Thesis defence
- Date of defence: 30. 5. 2011
- Supervisor: PhDr. Michal Tošner, Ph.D.
Citation record
The right form of listing the thesis as a source quoted
INDROVÁ, Nikola. Procesy sociální diferenciace v základním školství. Plzeň, 2011. bakalářská práce (Bc.). ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI. Fakulta filozofická
Full text of thesis
Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti až od 26. 04. 2011
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI, Fakulta filozofickáUniversity of West Bohemia
Faculty of Philosophy and ArtsBachelor programme / field:
Anthropology / Social and Cultural Anthropology
Theses on a related topic
-
Zkoumání faktorů definujících sociální znevýhodnění a jejich využitelnost při tvorbě podkladů pro diagnostiku
Klára OLŠOVSKÁ -
Sociální znevýhodnění jako bariéra ve vzdělávání na českých základních školách
Tereza Hrušková -
Sociální znevýhodnění ve vzdělávání z pohledu žáků základních škol na Teplicku
Aneta ŘEZNÍČKOVÁ -
Sociální znevýhodnění obyvatel měst původem z vesnic
Josef Švec -
Sociální podnikání jako nástroj sociální ekonomie
Soňa Kantorová -
Vývoj přístupu k sociální exkluzi z pohledu publikací určených pro sociální práci
Eva SEVELKOVÁ -
Princip individualizace a diferenciace ve vybraných strategických a programových dokumentech České republiky
Michaela Bařinová -
Využití diferenciace a individualizace ve výuce cizích jazyků
Aneta VOPÁLENSKÁ