EFL/ESL Course Proposal: Genre-based Approach to Teaching Casual Conversation – Bc. Marie Barotová
Bc. Marie Barotová
Master's thesis
EFL/ESL Course Proposal: Genre-based Approach to Teaching Casual Conversation
EFL/ESL Course Proposal: Genre-based Approach to Teaching Casual Conversation
Abstract:
Diplomová práce se snaží ukázat, že genre-based literacy pedagogy může být efektivně uplatněna při výuce ústní komunikace, a to konkrétně běžného rozhovoru. Význam genre-based přístupu k výuce mluvené řeči byl až doposud zkoumán pouze několika málo lidmi, kteří se soustředili převážně na jeho uplatnění při výuce pragmatických interakcí. Nicméně výzkumy ukazují, že povaha běžné konverzace je mnohem …moreAbstract:
The thesis aspires to show that the genre-based literacy pedagogy can be applicable to and beneficial for the teaching of oral communication, namely casual conversation. The relevance of the genre-based approach to the teaching of speaking has so far only been investigated by but a few people who mainly focused on its application to the teaching of transactional or pragmatic interactions. However, …moreKeywords
genre theory generic analysis genre_based literacy pedagogy teaching-learning cycle context language learning language teaching acquisition authentic language teaching speaking explicit teaching ESL EFL výuka angličtiny výuka autentického jazyka kontext výuka neformální konverzace casual conversation storytelling vyprávění příběhů recounts
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 23. 5. 2016
Identifier:
https://is.muni.cz/th/n0ih7/
Thesis defence
- Date of defence: 16. 6. 2016
- Supervisor: B.A. Nicola Catherine Fořtová, M.A.
- Reader: M.A. James Edward Thomas
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / field:
Teacher Training for Secondary Schools / Upper Secondary School Teacher Training in English Language and Literature
Theses on a related topic
-
EFL/ESL Course Proposal: Genre-based Approach to Teaching Casual Conversation
Marie Barotová -
Využití autentických materiálů u žáků s Aspergerovým syndromem ve výuce anglického jazyka
Petra FAKTOROVÁ -
Možnosti využití komiksu při výuce italského jazyka
Veronika Urbanová -
Americká gotická fikce v hodinách anglického jazyka na gymnáziích
Klára ZÍKOVÁ -
EFL/ESL Course Proposal: Genre-based Approach to Teaching Casual Conversation
Marie Barotová -
EFL/ESL Course Proposal: Genre-based Approach to Teaching Casual Conversation
Marie Barotová -
Teaching Speaking to Visually Impaired Students
Michala Latíková -
EFL/ESL Course Proposal: Genre-based Approach to Teaching Casual Conversation
Marie Barotová