Značka a její vývoj v čase. Studie strategií rebrandingu na příkladu AHOLD Czech Republic, a.s. – Ing. Marie Pýchová
Ing. Marie Pýchová
Bachelor's thesis
Značka a její vývoj v čase. Studie strategií rebrandingu na příkladu AHOLD Czech Republic, a.s.
Brand and brand trend. Rebranding study in retail AHOLD Czech Republic, a.s.
Abstract:
V teoreticko-metodologické části bakalářské práce bylo mým cílem nastínit proces vývoje značky v čase, její důležitost pro obchodní společnosti a spotřebitele. Snažila jsem se zde ukázat směry, kterými se značka může ubírat. Základním kamenem praktické části je právě probíhající rebranding ve společnosti AHOLD Czech Republic, a.s.. V této části vysvětluji důvody, které vedly společnost ke změně strategie …moreAbstract:
The objectives in the theoretic-methodologic part of my bachelor essay were to describe the brand progress, the brand relevancy for companies and customers.I have tried to show the trends, those the brand could wend its way. Footstone of the practical part is the current rebranding in company AHOLD Czech Republic a.s.. At this part I have tried to explain the management reasons for changing the brand …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 4. 2010
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/wi3ft/
Thesis defence
- Date of defence: 22. 6. 2010
- Supervisor: Mgr. Matěj Hušek
- Reader: PhDr. Ladislav Lašek
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
PÝCHOVÁ, Marie. \textit{Značka a její vývoj v čase. Studie strategií rebrandingu na příkladu AHOLD Czech Republic, a.s.}. Online. Bachelor's thesis. Praha: University of Finance and Administration. 2010. Available from: https://theses.cz/id/yz7jcr/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Bachelor programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Privátní značky jako hrozba pro národní značky na českém trhu
Tereza Málková -
Zavedení značky na trh
Anna Zahálková -
Zavedení značky Hotelstars do Hotelu Solaster v Třebíči
Naděžda Jančářová -
Zavedení značky kvality Hotelstars do penzionu Borovinka
Barbora Pokorná -
Business model pro zavedení značky Alexander McQueen
Helena Ryšavá -
Návrh strategie pro zavedení nové značky na trh paletového nábytku
Michaela Blažková -
Vývoj a zavedení nové pivní značky Pardál na lokální trh
Jana Česánková -
Návrh marketingové strategie k zavedení výrobků značky Vtech na český trh
Stanislav Hanek