Bc. David Srb

Master's thesis

Smyslový marketing a jeho vliv na české spotřebitele v závislosti na pohlaví

Sensory marketing and its influence on Czech consumers depending on gender
Abstract:
Diplomová práce se zaměřuje na problematiku smyslového marketingu v kontextu genderu. Jejím cílem bylo ověřit, zda (a případně jak) ženy a muži na smyslový marketing a související podněty reagují a také jakým způsobem se příp. odlišuje jejich nákupní chování. Za tímto účelem byl realizován kvantitativní výzkum (dotazníkové šetření) a provedena statistická analýza dat (deskriptivní statistika, korelační …more
Abstract:
The thesis focuses on the issue of sensory marketing in the context of gender. Its aim was to verify whether (and how) women and men react to sensory marketing and related stimuli, as well as how their purchasing behavior may differ. For this purpose, a quantitative research (survey) was conducted and statistical data analysis was performed (descriptive statistics, correlation analysis - chi-square …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 18. 4. 2023

Thesis defence

  • Date of defence: 22. 5. 2023
  • Supervisor: doc. Ing. Margaréta Nadányiová, Ph.D.
  • Reader: Ing. Ladislav Pátík, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: AMBIS vysoká škola, a.s.