Karolína NOHEJLOVÁ

Master's thesis

Ruská a česká terminologie z oblasti marketingu (analýza slovní zásoby a sestavení slovníku)

Russian and Czech Terminology of the Marketing Field (Analysis of the Vocabulary and Compilation of Dictionary)
Abstract:
Předložená diplomová práce se zabývá komparací české a ruské terminologie z oblasti marketingu. Cílem práce je analýza excerpovaného lexikálního materiálu a sestavení terminologického glosáře. Práce je rozdělena na část teoretickou a část praktickou, z nichž každá obsahuje další podkapitoly. V samotném závěru práce je vložen česko-ruský a rusko-český terminologický glosář.
Abstract:
The diploma thesis deals with comparing in between Czech and Russian terminology of marketing. The aim of this work is the analysis of lexical material and compiling glossary of marketing terminology. The thesis is divided into theoretical and practical part. Each part is subdiviled into several subchapters. The Czech-Russian and Russian-Czech glossary of terminology is compiled at the end of the work …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 23. 4. 2020
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: PhDr. Ljuba Mrověcová, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

NOHEJLOVÁ, Karolína. Ruská a česká terminologie z oblasti marketingu (analýza slovní zásoby a sestavení slovníku). Ostrava, 2020. diplomová práce (Mgr.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA. Filozofická fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA, Filozofická fakulta