Dmitrij Šostakovič: Klavírní trio č. 2 e-moll, op. 67 – Judita Škodová
Judita Škodová
Master's thesis
Dmitrij Šostakovič: Klavírní trio č. 2 e-moll, op. 67
Dmitry Shostakovich: Piano Trio Nr. 2 e-minor, op. 67
Abstract:
Diplomová práce se zabývá Triem pro housle, violoncello a klavír č. 2 e-moll ruského skladatele Dmitrije Šostakoviče. Kromě stručného životopisu samotného skladatele se věnuje také představení Ivana Ivanoviče Sollertinského, výjimečné osobnosti sovětského kulturního života a také Šostakovičova blízkého přítele, jemuž byla skladba věnována. Poté práce nastiňuje okolnosti vzniku i prvního uvedení skladby …moreAbstract:
The master thesis concerns with the Trio for violin, cello and piano Nr. 2 e minor by one of the most significant Russian composers of all times – Dmitry Shostakovich. Presenting a brief biography of the composer, the thesis continues introducing Ivan Ivanovich Sollertinsky, a very interesting personality of the Soviet cultural life and also one of the closest friends and colleagues of Shostakovich …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 20. 7. 2016
Identifier:
http://hdl.handle.net/10318/9470
Thesis defence
- Date of defence: 15. 9. 2016
- Supervisor: Miroslav PETRÁŠ
- Reader: Mikael ERICSSON
Citation record
Full text of thesis
Accessibility: Autor udělil v licenci souhlas s: In the license agreement the author has granted the following:
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou od 16. 11. 2016 dostupné: světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta. KnihovnaAkademie múzických umění v Praze
Hudební a taneční fakultaMaster programme / field:
Hudební umění / Violoncello
Theses on a related topic
-
Problematika interpretace komorní hudby G.P.Telemanna a J.J.Quantze
Michaela Durajová -
Komorní dechová hudba v období klasicism u na příkladech W.A. Mozarta, L.v.Beethovena a A. Rejchy
Kateřina Lužná -
Komorní vokální hudba Z.Pololáníka
Terezie Čertková -
Interpretační problematika vybraných komorních skladeb pro housle a klavír Bedřicha Smetany a Antonína Dvořáka z pohledu klavíristy
Jan LUKŠ -
Dmitrij Dmitrijevič Šostakovič: "Lady Macbeth Mcenského újezdu" - komplexní scénografický projekt opery
Michal Spratek -
Dmitrij Dmitrijevič Šostakovič a jeho houslové skladby
Iva Středová -
Dmitrij Šostakovič a jeho violoncelová tvorba
Zachar Fedorov -
Forma (tradiční) vs hudební řeč (nová)
Andrzej Molin