Bc. Jana ŠEVČÍKOVÁ

Bachelor's thesis

Rodina s handicapovaným dítětem: Reakce rodičů na narození mentálně postiženého dítěte

The family with a handicapped child: Parents reaction to a birth of a mentally affected child
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá především reakcemi rodičů na narození postiženého dítěte. Práce se dělí na teoretickou a praktickou část. Cílem bylo hlouběji proniknout do dané problematiky pomocí kvalitativního výzkumu. Praktická část popisuje výsledky kvalitativního výzkumu, který je tvořen ze čtyřech strukturovaných rozhovorů s maminkami mentálně handicapovaných dětí. Rozhovory směřují k rozpoznání autentických …more
Abstract:
This Bachelor work is mainly about parents reaction to a birth of a mentally affected child. The work is divided into a theoretical and practical part. More deeply it gets through into this problem by qualitative research. The practical part describes results of qualitative research which is composed by four structured discussions with mothers of mentally affected children. Discussions are orinted …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 23. 5. 2007
Identifier: 6823

Thesis defence

  • Date of defence: 19. 6. 2007

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

ŠEVČÍKOVÁ, Jana. Rodina s handicapovaným dítětem: Reakce rodičů na narození mentálně postiženého dítěte. Zlín, 2007. bakalářská práce (Bc.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci pouze na univerzitě až od 23. 05. 2007

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií
Plný text práce je k dispozici v elektronické podobě.

Tomas Bata University in Zlín

Faculty of Humanities

Bachelor programme / field:
Specialization in pedagogy / Social pedagogy