Jaroslav Korčák

Bachelor's thesis

Rebranding firmy (na konkrétním příkladu)

Rebranding of a company (real example)
Abstract:
Tato práce pojednává o rebrandingu konkrétní společnosti. V teoretické části práce je rozebrána základní terminologie marketingu a rebrandingu. Jednotlivé pojmy jsou vysvětleny na konkrétních příkladech velkých společností. Dále se teoretická část práce zabývá positioningem. V praktické části je analyzována situace v reálné firmě. Ta musela díky únavě a nejednotnosti své corporate identity uvolnit …more
Abstract:
This thesis deals with rebranding of a real company. In the theoretical part I explain the basic marketing and rebranding terminology. Individual terms are described on real examples of big well-known companies. The term positioning is being explained further. In the practical part I analyze the situation of a concrete company. The firm had to step back from the position of the world's number one printing …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 2. 2009

Thesis defence

  • Date of defence: 15. 6. 2009
  • Supervisor: Alena Filipová
  • Reader: Jiří Zeman

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/15610

Vysoká škola ekonomická v Praze

Bachelor programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / Mezinárodní obchod

Theses on a related topic