Jaroslav Korčák
Bachelor's thesis
Rebranding firmy (na konkrétním příkladu)
Rebranding of a company (real example)
Abstract:
Tato práce pojednává o rebrandingu konkrétní společnosti. V teoretické části práce je rozebrána základní terminologie marketingu a rebrandingu. Jednotlivé pojmy jsou vysvětleny na konkrétních příkladech velkých společností. Dále se teoretická část práce zabývá positioningem. V praktické části je analyzována situace v reálné firmě. Ta musela díky únavě a nejednotnosti své corporate identity uvolnit …moreAbstract:
This thesis deals with rebranding of a real company. In the theoretical part I explain the basic marketing and rebranding terminology. Individual terms are described on real examples of big well-known companies. The term positioning is being explained further. In the practical part I analyze the situation of a concrete company. The firm had to step back from the position of the world's number one printing …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 2. 2009
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/15610
Thesis defence
- Date of defence: 15. 6. 2009
- Supervisor: Alena Filipová
- Reader: Jiří Zeman
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/15610
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / Mezinárodní obchod
Theses on a related topic
-
Rebranding a repositioning vybrané značky
Gabriela Horáková -
Rebranding and Marketing Communication
Yuru Shi -
Rebranding KDU-ČSL: stranická reflexe
Gabriela Vaňková