Specifika výuky češtiny jako cizího jazyka u mluvčích španělštiny, italštiny a řečtiny – Mgr. Veronika Macíková
Mgr. Veronika Macíková
Master's thesis
Specifika výuky češtiny jako cizího jazyka u mluvčích španělštiny, italštiny a řečtiny
Specifics of teaching Czech language as a foreign language to Spanish, Italian and Greek native speakers
Anotácia:
Diplomová práce pojednává o specifikách výuky českého jazyka u rodilých mluvčích španělštiny, italštiny a řečtiny. Práce se ve své teoretické části věnuje problematice bilingvismu, jeho vlivu na osvojování jazyka a jazyková specifika bilingvních dětí. Další kapitoly se zaměřují na jazyková specifika španělského, italského a řeckého jazyka v komparaci s češtinou. Následně jsou na základě analýzy charakterů …viacAbstract:
The diploma thesis deals with the specifics of teaching Czech language to Spanish, Italian and Greek native speakers. Theoretical part deals with the issue of bilingualism, its influence on language acquisition and language specifics of bilingual children. Afterwards the thesis analyses the language specifics of Spanish, Italian and Greek language in comparison with Czech language and subsequently …viacKľúčové slová
Čeština jako cizí jazyk španělský jazyk italský jazyk řecký jazyk osvojování jazyka bilingvismus jazyková specifika žáci s odlišným mateřským jazykem Czech language as a foreign language Spanish language Italian language Greek language language acquisition bilingualism linguistic specifics pupils with different mother tongue
Jazyk práce: Czech
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 13. 12. 2023
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/l3x2a/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 29. 1. 2024
- Vedúci: Mgr. Hana Svobodová, Dr. phil.
- Oponent: Mgr. et Mgr. Marek Lollok, Ph.D.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / odbor:
Lower Secondary School Teacher Training in Czech Language and Literature for Pupils with a Different Mother Tongue / Lower Secondary School Teacher Training in Czech Language and Literature for Pupils with a Different Mother Tongue
Práce na příbuzné téma
-
The Features of English as a Second Language and English as a Foreign language in English Language Teaching in the Czech Republic
Adéla Othová -
Translation as the Fifth Language Skill in Czech Secondary Education: A Case Study
Kateřina Žáková -
The Features of English as a Second Language and English as a Foreign language in English Language Teaching in the Czech Republic
Adéla Othová -
Mobile phones usage as a part of M-learning for lower - secondary learners of English as a foreign language
Veronika Kroupová -
Teaching English as a Foreign Language to a Learner with Autism with an Emphasis on Vocabulary Memory Retention
Šárka Ferenčíková -
Storybird and its Usage in Teaching Writing to Czech Upper Secondary Learners of English as a Foreign Language
Lenka Kašparová -
The use of the mother tongue in English language lessons for grammar school students
Pavla Šaldová -
Integrating Children Speaking English as their Mother Tongue into the English Classroom
Radka Saundersová