Formations et procédés d'apprentissage en FLE (étudiants dans le programme ERASMUS) – Mgr. Petra Voitová
Mgr. Petra Voitová
Bachelor's thesis
Formations et procédés d'apprentissage en FLE (étudiants dans le programme ERASMUS)
Educations and learning processes of French as a foreing language (ERASMUS students)
Abstract:
The bachelor thesis deals with the system of the teaching foreign languages in Germany, Italy, Slovakia and in the Czech Republic. As a basis of the practical part, I have used the questionnaire which was answered by students of the nationalities mentioned above during the Erasmus stay at the University René Descartes, Paris V. The main aim of the research is to obtain facts concerning the teaching …moreAbstract:
Práce se v teoretické části zabývá systémem výuky cizích jazyků v Německu, Itálii, České Republice a na Slovensku. Podkladem pro část praktickou se staly vypracované dotazníky, které byly zodpovídány studenty výše zmíněných národností během studijního pobytu v Paříži v rámci projektu Erasmus. Cílem výzkumu bylo získat informace o výuce cizích jazyků, rovněž postoj studentů k výuce francouzštiny jako …more
Language used: French
Date on which the thesis was submitted / produced: 11. 12. 2012
Identifier:
https://is.muni.cz/th/b7o3y/
Thesis defence
- Date of defence: 28. 1. 2013
- Supervisor: PhDr. Zdeňka Schejbalová, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
VOITOVÁ, Petra. \textit{Formations et procédés d'apprentissage en FLE (étudiants dans le programme ERASMUS)}. Online. Bachelor's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Education. 2012. Available from: https://theses.cz/id/z5cw0s/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationBachelor programme / field:
Specialization in Education / Teacher Training in Foreign Languages - French Language
Theses on a related topic
-
Metody výuky francouzského jazyka prostřednictvím dramatické výchovy
Zuzana Gamboová -
Využití interaktivních tabulí v hodinách francouzského jazyka na základní škole
Karolína Krejčí -
Mediální výchova jako průřezové téma ve výuce francouzského jazyka
Alžběta Paulasová -
Výuka francouzského jazyka na francouzsko- českých bilingvních sekcích v České republice
Tereza TŮMOVÁ -
Francouzské památky UNESCO a jejich uvedení do výuky francouzského jazyka
Anna Bartáková -
Vizuální prostředky pro výuku reálií v učebnicích francouzského jazyka
Kristýna Girlová -
Využití obrázkové knihy - leporela v hodinách francouzského jazyka
Karolína Loučková -
Výtvarné umění ve výuce francouzského jazyka
Klára Kučerová